Vahva brändi sosiaalisessa mediassa
Blog
|
19.9.2023
Pietarsaaren OptimaPlus tarjoaa alueen nuorille ja työelämässä oleville koulutuksia sertifikaattikoulutuksista ja -kursseista täydennyskoulutuskursseihin. Jotta OptimaPlus olisi tulevaisuudessakin koulutuksen eturintamassa, valitsi OptimaPlusin toimitusjohtaja Kaj Sandvik markkinointitoimiston markkinoimaan uutta kurssitarjontaa. Someone on vuodesta 2021 lähtien tehnyt yhteistyötä OptimaPlusin kanssa ja vahvistanut yrityksen brändiä ja näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa.
Kun Kaj Sandvik kaksi vuotta sitten otti vastaan OptimaPlusin toimitusjohtajan pestin, ei OptimaPlus tehnyt yhteistyötä minkään markkinointitoimiston kanssa. Uuden kurssin markkinointi on laaja projekti, joka vaatii monipuolista osaamista: on suunniteltava painettua materiaalia, luotava koulutusta koskevaa sisältöä sekä lanseerattava markkinointikampanjat. Siksi Kaj päätti ottaa avukseen Someonen.
- Halusin palkata markkinointitoimiston, joka hallitsee tämäntyyppiset tehtävät ja luotsaa minut läpi koko prosessin. Mikä sai minut valitsemaan Someonin ei ollut ainoastaan heidän osaamisensa, valppautensa tai reagointikykynsä: he yksinkertaisesti näyttivät siltä seisomalta, mihin he pystyvät. Ennen ensimmäistä tapaamistamme he olivat jo suunnitelleet ja painaneet esitteen näyttääkseen, miltä uudet kurssiesitteet voisivat näyttää. Olin otettu – he ymmärsivät tarpeeni ja mitä halusin, Sandvik sanoo.
Kun Kaj Sandvik kaksi vuotta sitten otti vastaan OptimaPlusin toimitusjohtajan pestin, ei OptimaPlus tehnyt yhteistyötä minkään markkinointitoimiston kanssa. Uuden kurssin markkinointi on laaja projekti, joka vaatii monipuolista osaamista: on suunniteltava painettua materiaalia, luotava koulutusta koskevaa sisältöä sekä lanseerattava markkinointikampanjat. Siksi Kaj päätti ottaa avukseen Someonen.
- Halusin palkata markkinointitoimiston, joka hallitsee tämäntyyppiset tehtävät ja luotsaa minut läpi koko prosessin. Mikä sai minut valitsemaan Someonin ei ollut ainoastaan heidän osaamisensa, valppautensa tai reagointikykynsä: he yksinkertaisesti näyttivät siltä seisomalta, mihin he pystyvät. Ennen ensimmäistä tapaamistamme he olivat jo suunnitelleet ja painaneet esitteen näyttääkseen, miltä uudet kurssiesitteet voisivat näyttää. Olin otettu – he ymmärsivät tarpeeni ja mitä halusin, Sandvik sanoo.
Markkinointi vahvistaa brändiä
Näiden vuosien aikana yhteistyö OptimaPlusin kanssa on kehittynyt kattamaan kaiken sosiaalisen median sisällöntuotannosta, markkinointikampanjoihin, myyntimateriaaleihin, yritysesittelyihin ja arkistokuvauksiin.
- Vähässä ovat ne asiat, joita he eivät ole tehneet puolestamme. Someone on auttanut meitä markkinoimaan koulutusmoduleitamme, he ovat vahvistaneet brändiämme verkossa viihdyttävällä ja mukaansatempaavalla sisällöllä. Lisäksi he ovat antaneet brändillemme nostetta uudella myyntimateriaalilla ja esityspohjilla. Someone on auttanut meitä myös tekemään markkinointikampanjoita rekrytointikoulutuksillemme - ja he ovat onnistuneet oikein hyvin.
- Vähässä ovat ne asiat, joita he eivät ole tehneet puolestamme. Someone on auttanut meitä markkinoimaan koulutusmoduleitamme, he ovat vahvistaneet brändiämme verkossa viihdyttävällä ja mukaansatempaavalla sisällöllä. Lisäksi he ovat antaneet brändillemme nostetta uudella myyntimateriaalilla ja esityspohjilla. Someone on auttanut meitä myös tekemään markkinointikampanjoita rekrytointikoulutuksillemme - ja he ovat onnistuneet oikein hyvin.
Tyytyväinen yhteistyöhön
Kaj Sandvik on tyytyväinen yhteistyöhön. Ennen kaikkea hän haluaa tuoda esiin, että Someone tekee aina kaikkensa auttaakseen asiakkaitaan onnistumaan.
- Someone yllättää minut aina uudestaan. He ovat uskomattoman asiantuntevia, monipuolisia ja idearikkaita. Sitten yhteistyömme alkamisen Someone kasvanut huomattavasti sekä asiakkaiden että työntekijöiden määrässä laskien, mutta he ovat edelleen yhtä herkkäkorvaisia ja innokkaita palvelemaan kaikkia asiakkaitaan. Kun tarvitsen apua projektissa, heillä on välittömästi ratkaisu tarjolla. He tosiaankin palavat innosta tehdä työtään - ja ovatkin siinä erittäin hyviä, Sandvik sanoo.
- Someone yllättää minut aina uudestaan. He ovat uskomattoman asiantuntevia, monipuolisia ja idearikkaita. Sitten yhteistyömme alkamisen Someone kasvanut huomattavasti sekä asiakkaiden että työntekijöiden määrässä laskien, mutta he ovat edelleen yhtä herkkäkorvaisia ja innokkaita palvelemaan kaikkia asiakkaitaan. Kun tarvitsen apua projektissa, heillä on välittömästi ratkaisu tarjolla. He tosiaankin palavat innosta tehdä työtään - ja ovatkin siinä erittäin hyviä, Sandvik sanoo.